Chatbot

Je virtuele assistent staat dag en nacht klaar om je klanten te helpen.

Dankzij AI is de ontwikkeling van de chatbot in een stroomversnelling gekomen en nu toegankelijker dan ooit. Terwijl je allerlei informatie op je website kunt plaatsen voor bezoekers om te vinden, gaat een chatbot een stap verder door de gewenste informatie rechtstreeks naar bezoekers te brengen.

Bezoekers hoeven niet langer zelf te zoeken op je site; ze krijgen direct antwoord op hun vragen.

Chatbots vormen een boeiende ontwikkeling in de interactie tussen bezoekers en digitale systemen. Tot nu toe moest de bezoeker begrijpen hoe het systeem te gebruiken.

Chatbots keren dit proces om door de vraag van de gebruiker te interpreteren en te begrijpen. Het systeem past zich dus aan aan de mens, in plaats van andersom.

Een spannende ontwikkeling, misschien ook wel voor jouw organisatie.

Chatbot basis

  • Ontwerp conversatie
  • Gesprek stijl
  • Visuele stijl
  • Integratie in website

Neem contact op om te ontdekken wat mogelijk is.

Wat kan nog meer?

  • Verdere integratie in de website
  • Integratie met live chat
  • Voorbereiden gesprek met support medewerker
  • Koppelingen met eigen systemen
  • Voicebot

Doel van je chatbot

  • 24/7 ondersteunen van klanten
  • kostenbesparing

Een chatbot wordt alleen gewaardeerd als deze echt behulpzaam is. Vaak loopt een gesprek niet, doordat de chatbot basale vragen niet kan beantwoorden. De bezoeker beschouwt de chatbot dan al snel als dom en gebruikt deze niet. 

Daarom is het cruciaal om bij de ontwikkeling van een chatbot de gespreksflow goed te ontwerpen. Belangrijk is ook om te leren van het gebruik van de chatbot, zodat deze voortdurend verbeterd kan worden.

Bij het ontwikkelen van een chatbot staat technologie niet voorop; het draait vooral om het opbouwen van kennis over wat jouw bezoekers zoeken en hoe ze communiceren, om daar vervolgens effectief op te kunnen reageren.

Meer informatie

Wil je een chatbot laten ontwikkelen of heb je nog vragen? Neem dan contact op.